heavy/power metal
Line-up
Nick Iglezos - Vocals
Jimmy Selalmazidis - Guitar, bass
Bill Kanakis - Drums
Vasilis Topalidis - Bass, vocals
David Mano - Guitar
Ex-members
Sakis Kazakis - Guitar
Chris Mamalitzidis - Guitar
George Chatzisimeonidis - Vocals
Fotis Kanistras - Drums
Sotos Noukas - Vocals
Stelios Petronellas - Guitar
Drossos Drivas - Guitar
1985... Θεσσαλονίκη. Οι Sarissa είναι γεγονός. Κανονικά θα έπρεπε αυτό να λέει τα πάντα από μόνο του και να σταματάμε εδώ. Από τις πρώτες μέρες το συγκρότημα ψαχνόταν για κάτι καλό. Έτσι μόνο έκπληξη δεν μπορεί να αποτελέσει το γεγονός ότι το demo που κυκλοφόρησαν το 1987 έκανε πάταγο, έως κι εκτός Ελλάδος, που για την εποχή ήταν κυριολεκτικά άθλος. Η σύνθεση του συγκροτήματος ήταν Γιώργος Χατζησιμεωνίδης στα φωνητικά, Σάκης Καζάκης και Χρίστος Μαμαλιζίδης στις κιθάρες, Δημήτρης Σελαλμαζίδης στο μπάσο και Φώτης Κανίστρας στα ντραμς. Δίχως να επαναπαύεται η μπάντα, έφυγε έως και για τη Γερμανία προκειμένου να διαπραγματευθεί κάποιο συμβόλαιο, δείχνο0ντας έτσι τις προθέσεις της να μην μείνει στάσιμη, παρόλο που σε ολόκληρο αυτό το διάστημα αναποδιές υπήρχαν πάμπολλες (έλλειψη χρημάτων, αναζήτηση τραγουδιστή, στρατιωτικές υποχρεώσεις κ.α.). Επειδή βέβαια εδώ είναι Ελλάδα, οι Sarissa αναγκάστηκαν να κυκλοφορήσουν μόνοι τους το 1993 την πρώτη τους επίσημη δουλειά, εξαιρετικά σπάνια μιας και κυκλοφόρησε σε 2000 κόπιες μόλις και μόνο σε cd. Το 1999 η μπάντα διαλύεται, αλλά ευτυχώς για μια τετραετία μόνο. Ο Δημήτρης Σελαλμαζίδης που ήταν και ο πυρήνας του συγκροτήματος αποφασίζει να επιτρέψει περί το 1999. Οι Sarissa προσπαθούν με κάποια promos να προκαλέσουν το ενδιαφέρον κάποια εταιρίας, πράγμα που τελικώς συμβαίνει -έστω και εν μέσω αναποδιών πάλι (αλλαγές στη σύνθεση κλπ). Έτσι, το 2004 κυκλοφορεί η δεύτερη δουλειά του συγκροτήματος, υπό τον τίτλο Masters of Sin. Έκτοτε υπάρχει σιγή, αλλά το συγκρότημα θεωρείται ενεργό.
Κυκλοφορίες
Λίγα δικά μου λόγια
Ειλικρινά ό,τι και να γράψω για τους Sarissa θα είναι πραγματικά λίγο. Πρόκειται για τόσο μεγάλη μπάντα. Θυμάμαι όταν είχε πέσει το demo τους στα χέρια μου κάπου στο 1990 είχα μείνει με ανοικτό το στόμα. Ήταν αδύνατο να πιστέψω πως ένα τέτοιο αριστούργημα ήταν ελληνικό διότι μιλάμε για εποχές πολύ δύσκολες για τα ελληνικά συγκροτήματα. Θεωρώ πως το demo τους είναι μια από τις κορυφαίες στιγμές του ευρωπαϊκού heavy/power και αυτό το λέω με πλήρη επίγνωση αυτού που γράφω, δίχως το παραμικρό ίχνος υπερβολής. Εκεί μέσα γίνεται πραγματικό πανηγύρι, διότι δεν είναι μόνο οι συνθέσεις, δεν είναι μόνο οι εκτελέσεις των τραγουδιών. Στην πραγματικότητα αυτό το demo είναι πολλά περισσότερα που δε νομίζω να περιγράφονται. Η παραγωγή του demo δεν ήταν κακή, ιδίως αν αναλογιστούμε τι συνέβαινε στην Ελλάδα τότε, δίχως όμως αυτό να σημαίνει ότι ήταν και ιδιαίτερα καλή (αν και ήταν πολύ καλύτερη σχεδόν απ'ό,τι κυκλοφορούσε τότε). Ικανοποιητική ήταν όμως, αν κι εδώ που τα λέμε αυτό δεν πρέπει να ενόχλησε ποτέ κανέναν διότι όποιος πει ότι προσέχει την παραγωγή σε ένα τέτοιο μεγαλούργημα, ε, λυπάμαι αλλά είναι... μην πω τι. Ο πρώτος δίσκος των Sarissa είναι εξαιρετικός, απλά όταν τον συγκρίνεις με το demo όχι μόνο υστερεί, αλλά κυριολεκτικά δεν υπάρχει καν η παραμικρή σύγκριση. Δεν είναι ότι ο δίσκος ήταν τόσο πίσω, είναι ότι το demo ήταν τόσα έτη φωτός μπροστά. Μια άποψη που εδώ και πολλά χρόνια έχω σχηματίσει (και που υποστηρίζουν και αρκετοί φίλοι κιόλας) είναι πως τότε οι Sarissa διέπραξαν ένα σφάλμα: θα έπρεπε να έχουν κυκλοφορήσει ως πρώτο δίσκο το demo, απλά με καλύτερη παραγωγή. Ίσως να είχε αλλάξει ο χάρτης του metal σε ολόκληρη την Ελλάδα (και όχι μόνο), μιας και -όσο κι αν δυσκολεύεστε να το χωνέψετε- μιλάμε για μουσική παγκοσμίων προδιαγραφών. Λίγη σημασία έχει αυτό όμως πλέον. Τo Masters of Sins ήταν ένας αρκετά καλός δίσκος, αν και λίγο πιο μοντέρνος απ'όσο θα τον ήθελα, αλλά δε νομίζω να λέει και κάτι αυτό. Εξάλλου μου αρέσει αρκετά ούτως ή άλλως. Όπως και να'χει, η ουσία δεν αλλάζει: οι Sarissa ήταν, είναι και θα είναι μια από τις ιστορικότερες και μεγαλύτερες ελληνικές μπάντες. Και μόνο το demo να είχαν βγάλει (στο οποίο έχω κάνει εδώ παλαιότερα μια κριτική παρεμπιπτόντως) θα ήταν αρκετό για να απολαμβάνουν τις αιώνιες ευχαριστίες μας. Το ότι έβγαλαν κι άλλα, απλά μας χαροποιεί ακόμη περισσότερο. Τεράστιοι, μέγιστοι... Τα σέβη μου.Ιστοσελίδες
Sarissa
Οι Sarissa στο myspace
Επικοινωνία:
sarissamakedon@yahoo.gr
sarissa@sarissa.info
Μην παραλείψετε να δείτε την ιστοσελίδα του συγκροτήματος. Έχει εκπληκτικό φωτογραφικό υλικό.
War for Peace (live)
Makedonian Army
|
Intro-Immortal Souls
|
8 σχόλια:
Τί να λέμε. Παγκοσμίου κλάσης συγκρότημα.
Που δυστυχώς και αυτό όμως....
Άσε μην συνεχίσω θα πάρω κι άλλες ανάποδες...
Ξέρεις τι μου κάνει εντύπωση ρε'σύ Πάνο; Πως διαχρονικά υπάρχει τόσος κόσμος που σνομπάρει τις μπάντες μας μόνο και μόνο επειδή είναι ελληνικές. Είναι πραγματικά απίστευτο δηλαδή...
Δεν μπορώ να συμβιβαστώ με την ιδέα πως συγκροτήματα όπως οι Sarissa δεν θα είχαν μεγαλουργήσει παγκοσμίως αν είχαν σπρωχτεί λιγο. Αλλά ποιος να επένδυε πάνω τους όταν πρακτικά η ίδια τους η χώρα τους σνόμπαρε και δη, σχεδόν συστηματικά;
Κανείς δεν είπε ποτέ ότι όλα τα συγκροτήματά μας ήταν κορυφής, ούτε ότι όλα άξιζαν. Και μούχλες είχαμε κι απ'όλα. Αλλά αυτό το "γιατί" για κάποια γκρουπ πραγματικά είναι αχώνευτο...
Άσε, γάμησέ τα...
Εν τάξει έχεις δίκαιο εν μέρη. Από την άλλη δε νομίζω πολλοί να τους σνομπάρανε μόνο και μόνο επειδή είναι Έλληνες. Κάποιοι ίσως, αλλά όχι όλοι. Απλώς ήτανε οι συγκυρίες τέτοιες που δυστυχώς δεν τους επέτρεψαν να κάνουνε διεθνή καριέρα. Αν βγαίνανε σήμερα, με το internet και την πληροφορία διαθέσιμη σε όλους, θα είχανε σαρώσει τη Γη. Ποια Γη δηλαδή, το Σύμπαν ολόκληρο.
Καταλαβαίνω τι εννοείς. Η αλήθεια είναι ότι τότε υπήρχε περισσότερος (και κυρίως, σοβαρότερος) κόσμος που ασχολείτο με τα της ελληνικής σκηνής. Το θέμα είναι όμως από που έπεφτε το σνομπάρισμα. ΣΗμειωτέον ότι ως σνομπάρισμα εννοώ και "άλλα πράγματα". Γνωστό ότι τότε υπήρχαν και άλλοι παράγοντες, όπως η στρατιωτική θητεία, η έλλειψη στούντιο κλπ. Όμως εξακολουθώ να πιστεύω ότι αν κάποιοι είχαν πέσει πάνω τους με περισσότερο ενδιαφέρον θα ήταν διαφορετικά τα πράγματα.
Και η αλήθεια είναι ότι η απαξίωση των ελληνικών σχημάτων είναι όντως μεταγενέστερο φαινόμενο. Των ημερών μας κυρίως.
Καλησπέρα και πάλι. Η αλήθεια είναι ότι οι Sarissa έκαναν μια προσπάθεια για διεθνή καρίερα μέσω της Noise η οποία όμως τελικά προτίμησε να υπογράψει τους KRUIZ ένα ρωσικό thrash !!! συγκρότημα της εποχής. Φαίνεται ότι η Noise πίστευε ότι η περιέργεια του κοινού να ακούσει ένα extreme συγκρότημα από μια κουμουνιστική χώρα, θα έφερνε και πωλήσεις... Τελικά οι Kruiz και η Noise πήραν τα αρχ...ια τους και ένα αξιόλογο συγκρότημα όπως οι Sarissa έχασαν την ευκαιρία...
Παιδιά οι Sarissa ήταν σπουδαία μπάντα , αν ήταν στο εξωτερικό θα έκανε θαύματα.
Δυστυχώς εδω σνομπάρουμε τα Ελληνικά σχήματα, ενω θεοποϊούμε κάποια ξένα που δεν αξίζουν φράγκο.
'Οταν λεω οτι άκομα ακουώ Ελληνικά σχήματα κάποιοι με λιδορούν.
Άλλαξε τα λινκ σε αυτά που έχεις γράψει στο blog γιατί η έδρα άλλαξε.
http://www.somewhere-back-in-time.blogspot.com/
Τσίου!!!
@Απόστολο
Κατάλαβα που το πας, αλλά εν προκειμένω νομίζω ότι δεν ήταν ακριβώς έτσι. Βασικά οι Kruiz μια χαρά μπάντα ήταν, άλλο το αν μπροστά στους Sarissa δεν έπιαναν μία. Το θέμα είναι ότι ως κίνηση της Noise ήταν στρατηγικότατη, ασχέτως αν τελικά δε βγήκε. Μιλάμε ότι πήγε να κάνει άνοιγμα σε μια τεράστια χώρα. Αν της καθότανμ θα έβγαζαν λεφτά και για τα δισέγγονά τους οι τύποι. Δεν εμπεριείχε κάποιον παραλογισμό δηλαδή, εκτιμώ.
@louis
Γι'αυτό φίλε μου δεν πήγε ποτέ τίποτε μπροστά σε αυτήν τη χώρα. Διότι τη νοοτροπία που έχουμε για τα ελληνικά συγκροτήματα την έχουμε και για το ο,τιδήποτε άλλο. Κι εγώ το λέω -και τιμή μου καμάρι μου- ότι ακούω ελληνικές μπάντες, κι όποιος πει μαλακία τον γράφω μεγαλοπρεπέστατα στα παπάρια μου.
@Kev
..... το είδα το κατόρθωμά σου και φυσικά απάντησα δεόντως μέσα... :):):):)
Δημοσίευση σχολίου